söndag 27 september 2009

Höst i fjällen.

Vi var en tripp till fjälls över helgen. Måste nog tycka att det
blev en blöt resa. Mina skor kommer nog aldrig att torka.
Fast kallt hade vi inte. De har nog haft en blöt sommar.
Tänk att man har ätit blåbär trodde inte att de fanns så
högt uppe i norr. Goda var de också.


Fint med alla färger nu på hösten. Fast jag såg att de skulle
få snöblandat regn i veckan. Nu börjar nog allvaret tycker
man. Men det är väl nu och senare i vinter samhället
lever upp när skidsäsongen börjar. Fast de lever nog på
norrmännen också skulle jag tro.


Denne vovve levde livets glada dagar. Hon sprang upp och ner
för fjällbranterna. Bra för henne då glömmer hon nog
löpeländet. Synd att hon har svårt att äta hundmaten vi har
med oss. Fast hon klarar sig nog.


Här försöker jag låta bli att ramla i bäcken. Vi hade en del
vattendrag att vada över. En gång fick jag ta av mig skorna.
Tänkte nog att eftersom det har varit sommar så är ju inte
vattnet iskallt. Ivåras hade jag nog inte gjort det. Tyckte
det var bäst att göra så än att hoppa på hala stenar.
Undrar varför jag känner mig förkyld????
Har proppat i mig en massa c-vitaminer nu har ingen lust
att bli förkyld. Har annat att göra.
Måste städa bort en del blommor och göra klart på
kolonilotten. Nu behöver det inte växa mer tycker jag.
Kan ju va en fin höst ändå.

Stickar också en del. Håller på med typ lovikavantar.
Skoj är det inte känns så klumpigt på nåt vis. Men
fort går det och tur är väl det. Säkert varma också.

Ännu en måndag har man framför sig. Ska väl gå
det också. Nog hittar man på nåt den här veckan
också.

Ha det gott.
Lilian

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Ni är så duktiga på det där med att vara ute i naturen, fina bilder delar du med dig av också. Kul att få en aning om hur du ser ut också, man undrar ju alltid lite om personen man läser om.

Lilla My sa...

Låter härligt med eran vandring i naturen, det skulle jag också gärna göra men just nu har vi inte tid. Här har hösten varit helt otrolig, varm och skön. Den här veckan lovades det kallare, hoppas inte det. Stickorna klirrar här också...
Ha en bra vecka
Lotta

Unknown sa...

Fina färger på fjället men det såg något ruggigt ut. Kanske bara hunden som njöt :)