söndag 4 oktober 2009

Helgen

började bra med strålande väder. Klart och fint höstväder.
Var en tur till havet och promenerade runt. Blev längre
än man trodde. Skönt motion är ju inte helt fel.



Några eftersläntare är kvar. Men snart far de nog också
söderut. Jag förstår dem. Skulle själv gärna ha en kortare
vinter.

Mina pelargoner står fortfarande kvar på altanen. Tänker ha
de där så länge som möjligt. Nog hinner de stå inne.

Idag däremot är det uruselt väder. Regn o blåst. Kallt som
bara den, känns det som.
Jag var till kyrkogården idag och planterade på mammas o pappas
grav. Tände några ljus också. Kanske inte rätta vädret men man
får väl hoppas det brinner en stund iaf.
När vi ändå var åt det hållet så besökte vi min bror.
Fick en kasse äpplen som jag nu gjort äppelmos på.

Tur man kan köpa morötter billigt just nu. Har aldrig fått
kläm på hur man odlar morötter bäst. Har nog försökt men de
blir inte bra. Har gett upp och köper istället.
Idag har jag kokat och fryst in. Suveränt att ha i vinter
när man behöver mycket vitaminer.

Blir kanske inte varje dag jag skriver här. Tycker tiden
inte räcker till. Vill ju gärna sticka lite och kanske nåt
teveprogram som jag vill se.

Efter jobbet blir det frissan. Stressigt.
Varför måste man ha så långa arbetsdagar hälften
skulle räcka. Varför inte dela på jobben. Vet att det
bara är drömmar, men visst är tanken god.

Nu är det snart dags för en hundpromenad och sen
är det sängen som väntar.

Ha de gott.
Lilian

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Håller helt med dig, vi jobbar alldeles för långa dagar. Vi är sällan hemma före 6 och sen ska man laga mat och fixa en del och ut med hunden, ja så är kvällen gången. Gubben tog in en del pelargoner innan han åkte, men de som står intill huset står fortfarande kvar. Känns som det är ok ett tag till.
Morötter odlar vi varje år, men vi har svårare med gurkor, brukar bara bli lite av dem.
Hoppas vädret blir bättre snart för dig.

Lilla My sa...

Morötter har jag också slutat odla för det blir bara någr små ynkliga när man plockar upp dom.
Visst vore det bra om man kunde jobba mindre och pyssla med hobbies men ack så viktig lönen är, åtminstone här hos mig när gubben är permitterad men drömma ska man ju. Livet vore trist utan drömmar.
Ha det bra
Lotta