söndag 20 september 2009

Varm och skön helg

har vi haft. Härligt med lite ledigt. Man ser framemot
helgerna, fast mycket ska göras.
Måste nog upp en sväng till kolonilotten och se vad
som händer där. Alltid är det väl nåt som ska göras.
Men nu är det snart slut för det här året. Men jag
har redan planerat vad jag ska sätta nästa år.

De här två råkade stå i vår väg när vi var ute och tittade
efter svamp. Inte så lång från där vi bor. Direkt tänkte vi
ni hamnar nog på nån tallrik. Trist men nog nödvändigt.
Kantareller hittade vi men inga trattisar. Svamp är märkliga
de kommer upp när de behagar dem. Ett år hittade jag massor
iår har jag inte hittat en enda och jag har letat på samma plats.
Kan ju också bero på dåligt minne. Sökte på fel ställe....

Var också en sväng inåt landet. Inte långt men tillräckligt. Vi
klättrade upp på ett berg som var nog så jobbigt. Då var det
gott med kaffe efteråt. Y invigde sin nya kaffepanna och kaffet
smakade gott som det alltid gör när man är ute i naturen.



Vovven tyckte också om utsikten. Ibland vore det bra att ha
fyra ben när man ska gå över hala stenar och rötter.


Var också och tittade på sveriges nordligaste växande hassel.
Besvärligt att gå dit men sen kunde vi inte vända heller.
När vi väl var framme så höll vi inte på att känna igen den.
Sen såg vi skylten då var saken klar.
Nu är sockarna klar till gänget. Provade några idag för att se
om de passade. Svårt det där med storlekarna, tur att de
passade. Nu har jag börjat på vantarna. Stickar med garnet
eskimå och då går det snabbt.
Jaha, snart är det måndag och jobbet väntar.
Trött har man varit de senaste veckorna. Kan nog bero på
den höga ljudnivån. Har bytt avdelning och där jag är nu
finns det fläktar som går hela dagarna. Tur att de inte har
radio på då vore de jobbigt. Måste ha öronproppar hela
tiden annars hör jag nog ingen fågelsång i framtiden.
De säger att man vänjer sig, men jag måste nog va
försiktig eftersom jag har haft besvär med hörseln.
Snart är det dags att gå ut med vovven och sen väntar sängen.
Ha de gott.
Lilian




2 kommentarer:

Lilla My sa...

Härligt att vara ute i skog och mark nu när vi får ha så fint väder och visst smakar det gott med kaffet ute i naturen, nästan godare än hemma :)
Stickar gör jag också har tänkt försöka få klart L:s tröja nångång också så hon hinner ha den här i höst. Sen ska jag också sticka lite sockor och vantar tror jag...
Ha en bra jobbvecka!
Lotta

Rosenvante sa...

Så mysigt det såg ut med eld och kaffepannan hängande över. Förstår att det smakade gott efter den promenaden. Bra att du är så förståndig när det gäller hörseln. Många tror att de alltid ska ha kvar den men vad man kan bedra sig. Nu får vi knega några dagar till innan nästa helg.
Må gott