onsdag 2 september 2009

Länge sen sist.

Vet inte varför tiden inte räcker till. Känns som dygnet
har blivit kortare. När man ätit och diskat och tittat på
nyheterna då är det nästan dags att gå till sängs.....
vilket liv.
Förrgår satt jag barnvakt igår cyklade jag till centrum
och idag blev det barnkalas. Imorgon hoppas jag att
jag hinner upp till kolonilotten om det inte regnar alltså.
Måste plocka upp min potatis.
Så mina veckor är fullbokade.

Mina dahlior blommar än, fast en del krukor har hamnat
på marken på grund av blåsten. De är ju så gröna och fina.
Man skulle behövt en egen kompost nu när man måste tömma
sina krukor. En del brukar jag smula ner i rabatten men inte
alla.

Virkar gör jag också emellanåt.
Måste nog sätta igång med vant och sockstickningen är väl
såna tider snart.
Varmt och skönt väder har vi haft de senaste dagarna.
Typskt höst när man måste klä sig varmt på morgonen
till jobbet och svettas när man far hem.
Nu i veckan har de forslat bort alla farthinder mellan
husen. Måste de ju göra, blir besvärligt annars för
snöröjningen. Vi skämtade om det och väntar nu på snön.
Men nu är det höst på riktigt.

Nu är det dags för en hundpromenad och sedan sängen.

Må så gott.
Lilian

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Håller med dig, det är jobbigt att kvällarna bara försvinner så fort. Det blir mörkt ganska snabbt också och det är jobbigt att ha svart hund då när man är ute. Stod just ute och beundrade mina krukor, pelargonerna är enorma och det är svårt att förstå att det snart är dags att plocka in dem igen. Snö kan få vänta länge än tycker jag, men till jul kan det få komma så vi äntligen kan få en vit sådan.
Ha det gott

Lilla My sa...

Skönt med höst tycker jag då har man bra fred att sitta inne och handarbeta, läsa böcker och pyssla.
Här har vi haft fint väder nu i några dar, varmt och skönt. Hoppas det håller i sig. Lite regnskurar mellan varven.
Vi hörs
Lotta