lördag 5 september 2009

Grått grått grått

har vädret varit idag. Tog cykeln upp till kolonilotten ändå.
Var ensam där, kan nästan förstå det. Men fick lite gjort
ändå fast vädret inte var det bästa. En regnskur fick jag
på mig, tur man är klädd efter det. Man får klä av sig innan
man går in för lerig är man. Brukar va så i dessa tider och
iår har det varit ett blött år.



Tänk att iår har mina björnbär mognat. Beror nog på att
hösten varit varm. Förra året blev det inget. Kul att ha men
nog är hallon godare. Köpte i våras en planta av björnhallon,
som jag inte vet om den överlever vintern. Måste nog täcka
den.

Idag blev det fisk till middag. Y och min måg var och fiskade
fick ett par fina öringar. Är ju sååå gott med fisk. Har man bara
lite dill smör och citron och en grill så är helgen räddad.


Dessa lökar ska ned i jorden hade jag tänkt mig. Blir så fint till
våren. Man kan ju hoppas,men jag tror det.

En dag kvar på helgen har man. Beror nog på vädret vad man
hittar på men lite frisk luft behöver man. Klart det vanliga
måste man göra som tvätt och strykning,som jag alltid gör på
söndagar. Skönt att vovven har slutat att tappa hår, behöver
inte gå med dammsugaren varje dag. Nu är hon så blank och
fin i pälsen. Inte lätt att va hund när det är såna tider. Men
nu är det lugnt.

Ha det gott.
Lilian

2 kommentarer:

Lilla My sa...

Här märks det nog också att hösten är här. Solen kan lysa och det kan vara hur fint som helst men så emellanåt regnar det. En bra början på september har vi i alla fall haft. Hoppas hösten blir varm och skönt så är vintern kort.
Trevligt att plantera lökar på hösten för sen till våren har man glömt att man stuckit ner dom, om dom dyker upp vill säga.
Ha en skön dag
Lotta

Rosenvante sa...

Trist att du hade så dåligt väder, hoppas det varit bättre idag. undrar hur öring smakar...det har jag aldrig testat. Men det är väl så, man äter mest det som finns där man bor. Här gäller flundror och helst rökta, men det är förbjudet på min tallrik, tragiskt nog. Borde nog ta en tur till blomsteraffären och kolla in utbudet på blomsterlökar jag också.