onsdag 29 april 2009

Shoppingresa

Igår blev det en tur till Ö-vik. Vi planerar att fjällvandra till
försommarn och behövde lite grejer.Ett tält som är lätt att
bära och en ny sovsäck till mig. Hade nog tänkt mig nått
billigare men sen blev jag övertalad att köpa en dunsovsäck.
Annars skulle jag frysa tyckte han, kanske var det ett bra
köp för jag är ju frusen av mig.
Vi testade att sätta upp tältet i vardagsrummet för att se
hur det funkar. Kanske vi kan sova ute till helgen.





Körde förbi den här kyrkan i Själevad.En av de vackraste kyrkorna
i sverige.Den liknar ett grekiskt tempel. Tjusig byggnad.


Idag råkade vi på mor och dotter älg.Ibland har man tur. Stog länge och
tittade på oss sen gick de sakta in i skogen. Ingen brådska här inte.
Satte lite grönsaksfröer idag. Nu har jag bara zuccinin kvar sen får man
vänta på skörden och hoppas på en bra sommar.
Har också klippt bort lite av de torkade blommorna från i fjol, men jag
måste va lite försiktig för man vet ju aldrig det kan komma några kalla
nätter.Har inte vågat gå till kolonilotten, är nog snö kvar där än.
Men våran kolonilottsförening har möte nästa vecka så det är ju på gång.
Ha en trevlig valborg.
Lilian


4 kommentarer:

Lilla My sa...

Här får man också var lite försiktig med att städa för bra i trädgården. Tror nog det kommer kalla nätter ännu. Så trevligt att få se älgar i naturen det så ståtliga djur.
Ha en trevlig första maj!
Lotta

Rosenvante sa...

Vilken härlig utflykt ni hade. Hoppas att det blir bra med tält och sovsäck nu bara. Kyrkan låg verkligen underbart till. Ni bor verkligen härligt till, så mycket vilda djur som ni får se hela tiden.
Ha en riktigt härlig valborg

Johanna sa...

Nu är vinnarna i min utlottning dragna, kika in i min blogg och kolla vilka det blev!

Johanna sa...

Du ska byta ut [snabela] mot @ i adressen, jag gör så för att inte få massa spam vilket man ofta får om man skriver ut adressen riktigt.

MVH Johanna