lördag 4 april 2009

Lite funderingar....

Tänk vilken skillnad det är var man bor.Man ska nog inte läsa
bloggar helst inte trädgårdsbloggar.Man blir ju sååå avundsjuk.
Alla har de vår och värme.Här snöar det.Man vet ju att det
kommer sol och värme hit också.Än har istiden inte kommit.
Alltid varje år känner man så här.


Det finns ju hopp iaf.Nu har flyttfåglarna kommit.De står och
huttrar på slätten.De vill ändå hit fast det snöar och är kallt.
Vi har sett både trana och bofink och denna koltrast som jobbade
hårt för att få lite mat i sig.

Växer gör det hos mig.Är första gången jag sår tomat,hoppas jag
kan få de att överleva.Har blivit ganska stora och eftersom de
fordrar mycket värme så kan jag inte sätta ut de för tidigt.Är
en sort av hängtomat.
Petunierna har växt bra.Tycker de är lätta även fast de har pyttesmå frön.
Ska bli spännande att se hur bolltisteln blir.Fröna fick jag av en från odla.se.
Fingerörten(potentilla) ser fin ut.Nu står de i små krukor hoppas jag slipper
byta tar sån plats.Är man girig så är man, finns ju så mycket fina blommor.
Och snart så börjar grönsakssäsongen.
Tur att gubben ska till stugan då kan jag skicka iväg lite plantor.Sen brukar
barnen också bli glada.
Men man lär sig vad man ska så och inte så,man får ju favoriter.Nu är det
dahlia som gäller otroligt lätta att så och fina blir de.Tagetes är också en
favorit de blir också fina.

Nu har vi ledigt i två veckor.Permitterad är vi.Som ni ser så har man att göra.
Tror inte man är sysslolös.

Ha de gott.
Lilian

1 kommentar:

Lilla My sa...

Håller helt med dig att sysslolös behöver ingen gå men det gäller att hitta nåt som man är intresserad av att göra.
Så det gror och spirar hos dig. Jag har ännu flera fröpåsar som jag måste så den här månaden men jag skulle gärna vilja ha värme i växthuset så jag kan så dom för inne har dom inte rum. Längtar också efter lite mera vår än vad det nu är. Ha en skön helg!