fredag 17 april 2009

Aprilväder

Aprilväder brukar man säga när det inte är nån ordning
på vädret.Det har vi just nu.Tittade ut nyss och det snöade.
Jätteflingor kom ner.Nu skiner solen.Suck,men i slutet av
nästa vecka så skulle värmen komma.

Men mycket flyttfåglar har vi.Har aldrig sett så många på
en gång.Det kacklar överallt.De hade visst räknat svanarna
över tretusen stycken var det.Rädda är de inte, gick lätt att
få närbilder.Visst ser de ut som de tjafsar med varandra.


Jag vet att rådjur är en plåga i södra sverige.Häruppe är de
inte många och ack så skygga.Men fina är de.

Vovven har det skönt nuförtiden.Hon får följa med överallt.
Tur hon är lydig annars skulle det inte gå.


Det här håller jag på och stickar.Kul stickning framför teven.Ska
bli en sjal.Inte alltför stor, annars blir den nog liggandes.Jag vet
att det inte är tider för sånt nu, men om jag tycker den blir bra
så hinner jag kanske sticka flera tills det blir höst.



Denna håller jag också på med.Väldigt lätt att sticka.Hoppas
också på den ska bli bra och skön att bära.Ett par vantar
har jag också på gång.Kul är det.
Nu har man grillat ute.Nu har säsongen börjat.Det blir tidigare
och tidigare varje år.Brukar säga att innan första maj ska inte
grillen ut.Men nu står den där.Gubben har tjatat en del, han
brukar känna på lukten när han är ute.Nu grillar de igen säger
han och varför gör vi inte det.Gott är det iaf
Trevlig helg.
Lilian





2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Oj vad många svanar på en gång, maffigt att få se det så där. Här har rådjuret blivit inplanderat under de senaste 20 åren, jag tycker de är fina men de vållar dock en massa olyckor.
Grillen har vi inte plockat fram ännu, tycker gubben din ni är sena??? jag är imponerad att ni tagit fram den...Hoppas vädret blir bra då så ni kan grilla mycket, för som du skriver det är ju så himelskt gott.

Lilla My sa...

Vi har också här nära en åker med fullt i svanar som kacklar och har sig och visst är dom fina, kunde stå och beundra dom hur länge som helst faktiskt. Det är så kul att sticka, den här veckan har jag inte hunnit sticka klart dom ilgröna yllesockarna men nu i helgen har jag ledigt så kanske det blir gjort. Sen ska jag nog sticka nåt annat också, så kul att handarbeta.Förr hade jag det där också att från första maj skulle man börjar grilla men nu har vi nog startat tidigare, i påskhelgen grillade vi första gången och det var ju så gott! Ha en skön helg
Lotta