fredag 10 april 2009

Långfredagssläktmiddag.

Idag har jag inte varit utanför dörren fast vädret har varit
okej.Ingen fågelskådning idag.Fast när gubben cyklade med
hunden sa han att han hörde storspoven.Kul den fågeln
minns jag som barn.När den spelade över ängarna var det
sommar så nu är vi på god väg.

I dag har jag haft besök av alla barn och barnbarn.Middag blev
det.Oj så trött jag är.Även fast jag tänkte förenkla och ha
papperstallrikar.Är så less på att diska.Vi är ju så himla många
och jag har en liten lägenhet.Men oj så trevligt vi har det.
Alla var mätta och belåtna tur är väl det.Fast jag tror ju jämt
att maten inte ska räcka till,så nu har vi mat så det räcker
veckan ut.Att man inte lär sig.

Tänk jag hade en kasse med godis,den bara försvann.Skärtorsdagen
hade jag många besök av godissugna barn.både tjejer och killar.
Ganska kul en kille stog och beundrade mina planter som jag har i
utehallen.Han tyckte de var så fina.

Lite sur är jag råkade somna när det var trädgårdsprogrammet nyss,
vad kan det bero på???

I morgon blir det vål lite fågelskådning.
Hoppas det blr varmare väder så jag kan ställa ut mina blommor.
Ha de.
Lilian

Inga kommentarer: