söndag 25 mars 2012

Våren

har nog kommit till oss också. Plusgrader hela veckan så snödjupet
minskar med ilfart. Egentligen om man tänker efter så är mars en
riktig vintermånad här uppe. En jobbar kompis nämnde att när hon
gifte sig för tjugofem år sedan så var det snöstorm. Men när det blivit
mildare vintrar så förväntar man sig att våren kommer i mars. Så det
kan bli.
Har också hunnit med lite fågelskådning. Är fullt med svan gäss och
tofsvipor på slätten. Nu är det nog på riktigt.

Lite pimpelfiske blev det också. Men tyvärr så var de inte på hugget. Lite
blåsigt och kallt var det på isen. Men skoj.


Mina flitiga lisor blommar för fullt nu. Måste nog sätta om dem i större krukor.
Stora är de inte men full av blomkraft.
Har också lagat mitt lilla växthus. Varför kan man inte köpa extra plastöverdrag.
Okej, nu är väl inte plastväxthusen så dyra i inköp men jag tycker de är onödigt
att slänga stålställningarna. För vad gör man med dem om man måste köpa
nytt hela tiden är ju inget fel på dem. Handlar väl om pengar naturligtvis.
Tycker att jag fick till det riktigt bra. Problemet var också det att jag nog slängde
plasten i höstas som jag inte kan komma ihåg. Kanske jag hade kunnat andvända
det som mönster. Men det hade man ju inte en tanke på då. Så det blev byggplast
och bred genomskinlig teip och det funkade bra. Har invigt det i helgen när jag satt
ut mina penseer.

Har också varit på kolonilottsföreningens årsmöte. Det är ju ett vårtecken om något.
Brukar gå snabbt de här månaderna. Har planerat allt jag ska odla. Om jag lyckas
är ju en annan sak. Beror kanske på vädret och hur flitig man är.

Ha en bra vecka allihopa.
Lilian

Inga kommentarer: