tisdag 6 mars 2012

Ett måste....


Den här boken måste ni läsa. Handlar om en nittonårig tjej med teaterdrömmar
som börjar jobba på ett äldreboende. Är dessutom hennes första jobb.

Stickar gör jag också. Vantar för hela slanten blir det. Mönstret till vanten
längst upp till vänster hittade jag i en stickbok från åttiotalet. Stickar vantarna
. i garnet lima som är min favorit. Svårt är det att sticka flerfärgat och samtidigt
få det snyggt och jämt, men  om man håller på ett tag så kanske det blir bra.
Är väl övning som gäller. Är också mycket annat jag vill göra. Virka och sy
men tiden räcker nog inte till. Jobba måste man också göra.

Känner mig lite trött nuförtiden. Kanske man har nån förkylning i kroppen som
inte vill ut. Skönt om man slapp ha sånt elände.

Fint väder har vi med sol och några minusgrader. Toppen för sportlovsfirare.

Ha de gott.
Lilian



Inga kommentarer: