söndag 11 mars 2012

Fina dagar.

Åter igen en finfin helg. Mycket sol och plusgrader. Nu är nog snön på
väg bort. Hoppas det iallafall.

Idag blev det en fisketur med skidor på. Som synes så vaktar dilko ryggsäcken
och skidorna. Lite besvärligt blev det att åka eftersom spåret andvändes som
stig också. Nästa helg så skippar vi skidorna. Fisk fick vi också som jag stekte
till middag. Räckte väl inte riktigt till oss båda men vi fick ju smaka. När man rensat
och fileat så är det inte mycket kvar. Men vi prövar nog lyckan nästa helg också
om vädret tillåter.


Nu har mina penseer börjat blomma. Dessa ampelpenseer är ju tidig. Börjar
alltid först. Tänk om det i aprill kunde hålla sig på plussidan så kunde jag ha de
ute hela tiden. Okej de kanske tål mycket men de ser så trista ut om de utsätts
för kyla hela tiden.


Mina flitiga lisor har också blomknoppar. Är lätta att fröså och är så fina.
Ser framemot grönsaksodlingen. Förra året frösådde jag kålrot inne och fick en
bra skörd. Ska pröva göra så med andra sorter iår. De får nog en bättre start
iallafall här uppe i norr. Spännande ska det bli.

Äntligen har jag kommit mig för att säga upp mitt fasta telefoni. Varför betala dyrt
för nåt man knappt andvänder. Går ju bra med mobil. Men fy vad man får vänta
tills man kunde komma fram. Vilka köer de har telia.

Man ka väl inte klaga. Jobb har man och det ska man väl va tacksam över i
dessa tider och sedan går man ju också skift. Är bra när man inte har så många
år kvar på jobbet. Tyvärr så är det ju så att har man inte jobbat så blir det nog inte
så många slantar sedan. Men trött blir man och längtar tills man blir ledig. Då ska
man göra allt man inte hinner med nu. Kanske inte så bra att tänka så man vet
inte vad framtiden har åt oss. Men så är väl verkligheten för många. Men tänk
om vi kunde få välja själv när det var dags att sluta. Säkert många ungdommar
skulle få jobb istället.

Men nästa vecka är det morgonpasset och det gillar jag.
Ha de gott.
Lilian

Inga kommentarer: