söndag 30 maj 2010

Väntar

med spänning att mina rosa maskrosor ska blomma. Nu har
de knoppar. Är tvungen att ha med kameran när jag far
till kolonilotten.Har varit där i dag och ryckt lite ogräs, de
växer då bra. Satte också bondbönor, sockerärt och lök.
Nu får man hoppas man lyckas, är ju inte alltid det går bra.
Potatisen fick jag ned i veckan. Gruvade mig för det var ju
inte nåt höjdarväder då. Men idag har det varit skapligt,
lite sol mellan skurarna har vi haft.

Har också stickat denna skapelse som heter scarfhat och
mönstret finns gratis på Ravelry. Vet inte om ni ser vad det
glittrar om garnet. Tyckte det skulle passa på töserna.
Väldigt lätt att sticka är den iallafall.

Hoppas på en solig och varm vecka. Därför att jag har fyllt
mina krukor med sommarblommor. Otur skulle de va om
vi fick minusgrader. Annars får man väl täcka dem med
fiberväv.

Ha en bra vecka.
Lilian

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Hoppas ni slipper nattfrosten. Jag brukar ställa ut mina runt den 20 maj och det är sällan jag fått nattfrost efter det, men man är ju som sagt aldrig säker.
Gullig scarfhat du gjort, en helt ny skapelse för mig, mycket smart idé.
Håller tummarna att du får fint väder nästa vecka.

Lilla My sa...

Tjusig skapelse du stickat åt barnen! Här har stickorna legat nera nu för läsandet har tagit över men när hösten kommer så blir det väl fart igen på stickorna.

Du får fota när dina rosa maskrosor blommor. Undrar om mina blommar i år redan eller först nästa? sådde fröna i år.

Ha det bra
Lotta