onsdag 2 juni 2010

Typiskt

Varje dag har jag haft med mig kameran om nu min
maskros skulle slå ut. Tänk idag glömde jag den.
Och kan ni tänka er den har slagit ut. Det var bara
att cykla hem efter kameran. Kan ju regna imorgon.

Men rosa tycker jag den inte är. Färgblind är man ju inte,
kan inte se nåt rosa i dem. Kanske solen gör sitt till
och den blir rosa senare. Vad vet man. Måste kanske googla
på dem. Den ser ut som en vanlig maskros. En kolonigranne
frågade om det var meningen jag skulle ha dem där. var
tvungen att förklara.
Sådde dem förra våren.
Men min saskatoon blommor jättemycket. Mycket bär blir
det nog om inte fåglarna hinner före. Vill du ha blåbär
tycker jag att du ska satsa på saskatoon. Växer bra på
vanlig jord. Denna sort" northline" skickar mycket rotskott
som du kan ta vara på. Om du inte vill det så finns det andra
sorter också.
Soligt och fint har vi idag. Men gud va kallt det var inatt
när jag cyklade hem från jobbet. Jag frös så om öronen.
Tur att jag hade vantar med mig. Fick bråttom att
täcka över mina blommor. Men jag tror inte det var frost, det
var tre grader varmt och så var det nog hela natten.
Lite trött är man nog, sover för lite tror jag. Är väl den här
årstiden som gör det.
Ha de gott.
Lilian

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Du får ha lite extra koll på den om den nu ändrar färg.

Lilla My sa...

Va blir dom inte rosa? och blommar dom försa året efter att man sått dom eller är det först nästa år? Har fina plantor i växthuset också.
Ha det bra
Lotta