söndag 9 maj 2010

Helgen

är över och sitter här och funderar på vad jag ska skriva.
Vädret är ju viktigt och det har varit positivt i helgen. Var
ute på en lite lagom vandring uppåt på ett berg. Sina vana
trogen så klädde man sig ju som det skulle va full vinter.
Och varmt blev det, men jag frös då inte iallafall. Inte många
dagar vi haft det så varmt.


Nu blommar mina penseer för fullt. Skönt att kunna ha de
ute och man slipper täcka över dem. Har ju varit lite orolig
att det skulle bli för kallt för dem, även om de tål en del kyla.
Men nu står alla mina frösådder ute även nattetid.
Förra veckan när jag kom hem vid midnatt så tog jag in dem.
Så glönde jag en låda med blommor ute i mitt plastväxthus
utan att täcka den, måste ha varit trött. Men de överlevde
då vågade jag ha de ute hela tiden. Himla skönt att slippa
springa ut och in med sådderna. Tror nog att den värsta
kylan är förbi.

Nästan svart är denna lilla pensee, väldigt söt tycker jag.

Nyfiken har jag varit på att få se hur det ser ut på min kolonilott.
Hela tiden har jag tänkt att säkert är det hur mycker snö som helst
där. Men blev glad idag när jag var dit upp och fick se att snart är det
dags att börja gräva där. Såg också att mina rosa maskrosor och
blåbergsvallmo har överlevt vintern. Lite jobb har jag där nu, men
sen är det bara skoj.


Förmiddag har jag nästa vecka, och bara tre dagar också.
Kan det bli bättre.

Ha en bra vecka.
Lilian

2 kommentarer:

Lilla My sa...

Våren är en härlig tid man vill bara vara ute och njuta av naturen och trädgården och allt som vaknar till liv efter vintern.
Här är det dimma i morrn få se då om det blir fint väder eller ej. Till torsdag har dom lovat varmt väntar med spänning på det.
Tjusiga penseer du drivit upp!
Ha en bra vecka
Lotta

hönemor sa...

Hej du, vilka söta penseer det blev. Det känns bra att ha drivit fram dom själv. Här har jag gökotta varje morgon, det är så roligt att höra på den. Här har det varit nattfrost hela veckan ner till -5. Tur att jag har värme i växthuset så det har gått bra. Kram Katarina.