fredag 1 januari 2010

Snö, snö, snö.

Här har det snöat hela dagen. Nu tycker man det kan va nog.
Vi gick en sväng med vovven för att få lite frisk luft.
Men eftersom hon är rädd för pangandet som pågår nu så
blev det en kort promenad. Snöig va man när man kom in
i värmen.

Nån skridskoåkning blev det inte eftersom vädret var uselt.
Blev pulkaåkning i snöovädret. Kallt var det så vi fick tända
en brasa. Fast ungarna gillade läget. De slängde sig i snön.
Jag o Y åkte också skrana.Fort gick det, höll igen ögonen
och hoppades på det bästa. Vi såg ut som snögubbar efteråt.
Sen blev det mat o trevligt umgänge.

Tänk va fort det går. Ett nytt år väntar på oss.
Hoppas på det bästa.
Ha en god fortsättning på det nya året.
Lilian

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Så mysigt med brasa ute. Förstår att ni är trötta på snön nu där uppe. Här är det precis lagom efter snön som föll i natt.
God fortsättning

Lilla My sa...

Funderade av och till i går om jag skulle gå ut en sväng på en promenad men när jag inte hann den korta stund solen tittade fram så fick det vara. Vi hade -16 grader hela dan och så blåste det kallt.
Låter härligt med brasa det tände vi på kvällen också och sattt och värmde oss.
Ha en god fortsättning på det nya året.

Birgitta sa...

I kväll har vi -22 grader hos oss. Och snö har vi fått så det räcker och blir över.
Har mest hållit mig inomhus, utevistelse får jag ha när jobbet börjar på måndag. He de!