söndag 17 januari 2010

Lite trött

blir man när vädret är så här. Kändes ändå bättre när vi tog
en tur till skogs. Kanske inte en jättelång tur men man fick
lite frisk luft. Tycker man får lite mer energi. Nu längtar man
till våren.

Gror gör det hos mig. Nu måste man hålla de små vid liv.
Mycket ljus och svalt behöver de nu. Hoppas på en varm vår
då kan jag ställa ut dem. Penseer är ju tåliga. Har satsat på
säkra kort i år och de har lönat sig. Nästan alla har grott.
Satte nyss och sorterade mina fröer, huvaligen vad jag har
samlat på mig. Tänkte iår försöka mig på att så få frön men
flera sorter. Men då gäller det att namnge de från början för
man tror man ska komma ihåg vad man satt men de gör man
inte, jag vet.

Har också fått en beställning från en liten tös. Hennes nalle behövde
en overall nu när det är så kallt. Snart klar, det fattas en ärm.
Lite pillrigt är det, nallen är ju inte stor.

Snart är det måndag och det är bara att ta nya tag.
Hoppas på lite sol.
Ha en bra vecka.
Lilian

3 kommentarer:

Lilla My sa...

Så härligt med frön som grott redan hos dig.
Alltid lika roligt med frösådder. Ska försöka mig på att odla groddar, vi hade fått groddlådor till jobbet hörde jag så det ska prövas.
Söt nalle :)
Ha det bra

Rosenvante sa...

Så duktig du är som redan är igång med sådd. Håller med dig att sådant väder inte är kul, vi tyckte det var så fint här när vi kom hem idag. Ren vit snö, annat mot fastlandet där de saltar.

hönemor sa...

Hej du, ett tips när du sår, sätt ett nummer på burken du sår i och skriv nummret och blommnamn på ett papper, då är det lätt att se vad som har kommit upp. Kram Katarina.