söndag 15 november 2009

Fryser

gör jag numera hela tiden. Förkyld är jag inte. Nu är ju
vädret så att man lätt kan känna sig frusen.

Men man kan ju koka sig ett gott the. Vet inte om det hjälpte
men gott var det. Chokladkakan blev uppäten samma kväll.
Tusen tack.

Var ute på en tur till havet. Men fy vad det blåste kallt.
Grått var det, men en liten strimma ljus syns det i horisonten.
Kanske det finns hopp.
Två älgar fick vi också se, som sprang över slätten. Kul så
nära inpå.


Här är det full fart på svarven. Tycker han har fått till det
jättebra. Snyggt blir det. Är inte så lätt, virke är ju ett levande
material. Kan bli hur som helst när det har torkat. Ilsk blir han
ibland när det blir sprickor. Men jag tycker de är finare när de
har lite ojämnheter.
Blir ju mycket sågspån som vi lägger på min kolonilott.
Nu idag när han var upp med en påse så såg han spår av
rådjur. De hade käkat på mina grönkål och jordgubbsplantor.
De får de väl, men jag hoppas de inte kommer tillbaka nästa vår.




Har fler mössor på gång. Fick en förfrågan av mina barnbarns
dagmamma om jag stickar o säljer. Kunde inte låta bli måste
börja på nya mössor. Har flera på gång så om man blir less
så kan man byta stickning. Vill gärna ha tips på nya mössmönster.

Nu är helgen över och en ny vecka väntar. Ska väl gå det också.
Lite kul blir det att nästa helg åker vi till Ikea. Vet inte om jag
behöver nått, men skoj ska det bli.
Ha en bra vecka.
Lilian

4 kommentarer:

Lilla My sa...

Det är kul att handarbeta och ännu bättre om man får sålt nåt av det man gjort :) Fina skålar som blivit svarvade! Här har det varit en ta det lungt dag med stickninga varvat med läsning en soffdag. Har så sjuk tå, aj!
Ha en bra vecka

Rosenvante sa...

Först måste jag bara berömma din nya design på bloggen, jättefin. Man blir glad av solrosen.
Skönt att paketet kommit fram, kände mig lite orolig ett tag.
Sen är det en som beundrar din mans svarvande extra mycket här, min gubbe. Han är nog lite avis på honom skulle jag tro.
Vi har också varit vid havet en stund idag, stilla men det regnade.
Hoppas du får sälja mycket för det är alltid kul att få lite extra i kassan så man kan köpa in lite nytt garn.
Ha det gott nu och så hoppas jag du slipper frysa så mycket.
Glöm inte anmäl dig till sista paketet nu bara. (inte the i detta paket)

Monica Hansen sa...

Choklad är gott:)

hönemor sa...

Hej du, va mycke fint du har gjort. Har du kollat på Drops designe, där har dom en massa gratisbeskrivningar. Har regnar det för fullt och dom varnar på radion för att det ska bli åska idag. Nu ska jag gå till hönorna med mat. Ha en bra dag, kram Katarina.