söndag 1 november 2009

Fint besök

hade vi i helgen. Särskilt rädd blev vi ju inte. Naturligtvis
hade jag godis hemma. Förstod ju att de skulle komma
och hade bunkrat upp. Nu har man ju inte godis hemma
hela tiden hur skulle de gå...
Vilket jobb att måla och klä ut sig och sedan att tvätta
bort. Vad de måste ha fått skrubba.
Men det syntes inget spår av det idag. Hade hela gänget
på mat idag. Älgköttsoppa blev det.


Svårt att veta vem som är vem. Alla är inte mina barnbarn,
några kompisar hängde med också. Ser ni lejonet i mitten,
det är mitt yngsta.

Några mössor till jag har stickat. Har tänkt att ingen ska få frysa
om huvet. Flickorna är då nöjda och det är ju huvudsaken.


Vädret kan man inte säga nåt om, är ju samma hela tiden, för det
mesta grått grått grått.

Nu väntar en ny vecka och det ska väl också gå. Ännu ingen
förkylning, hoppas jag slipper.

Dags att gå ut med vovven och sen är det sängen som väntar.

Ha de gott.
Lilian

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vilken härlig samling du fick på besök. Vi ser ju ingtet sådant här på landet. Claudia var här igår med en klasskompis och målade sig så jag vet vilket jobb det ligger bakom målningarna.
Håller tummarna så du slipper hostan.
Ha en bra vecka
Just det, mössorna är jättefina och så många du hunnit med.

Lilla My sa...

Härliga barn på besök :) Här är det mest traditionen att gå till gravgården och minnas sina nära och kära som gått bort men visst kläder ungdomarna ut sig också och går ut på krog.
Fina mössor, bra när det blir kallt.
Vi hörs

Susilull sa...

Jag fick också besök avv ett gäng spöken och monster, kände inte igen någon av dem, men förmodligen var det några grannbarn med kompisar.
Kul att du vill vara med i min hösttävling!

Ha det så bra!

Rosenvante sa...

Du har vunnit. Kom över