söndag 10 februari 2013

Regnbåge mitt i vintern.

Märkliga saker kan hända när allt stämmer. Y tog denna bild. En massa
iskristaller gör att det blir så här i skyn och det är lagomt kallt.

Helgen har ångat på med skidåkning på lördag. Blåste gjorde det verkligen
kändes kallare än vad det var.
Fredagskväll blev det barnvakteri, men vi hann hem innan melodifestivalen.

Idag blev det tårta med nära och kära. Har lyckats bli ett år äldre. Man får
väl va glad för det.

Ett fröbrev har jag också fått i veckan. Väldigt spännande att få.
Blev några fröpåsar jag bytte till mig. Nu är det på väg till nästa.

Till sist en bok jag blev förtjust i. Vegatariska kokboken. Stod mycket
intressant i den. Var inte bara recept utan vad grönsakerna innehöll och hur
nyttiga de är. Snart är det bokrea, hoppas de rear ut kokböcker av den sorten.
Gillar böcker jättemycket. Har fått ordning i min bokhylla. Nu står böcker om
trädgård på samma ställe, romaner på ett, samt handarbetsböcker på ett. Väldigt
lätt att hitta vad man söker.
Mycket läsvärd tidning är Hemslöjden. Den sparar jag på.

Kallt är det verkligen här. När det blåser så här så känns det kallare.
Man måste nog klä sig ordentligt i morgonbitti när jag cyklar till jobbet.

Ha en bra vecka.
Lilian






1 kommentar:

Mmatilda sa...

Jag älskar också böcker och samlar ibland lite för mycket av dem... Kan inte låta bli att skaffa en om det finns ett ämne jag är intresserad av!
Och Hemslöjden gillar jag också!
Ha en fin helg!