söndag 7 oktober 2012

Pesto

är ju så himla gott. Är ju nästan ett beroende. Ibland köper jag färdigt och
de flesta gångerna gör jag själv. Kör den enklare varianten med persilja
solrosfrön och solrosolja. Ska ju vara olivolja men jag tycker smaken blir
mildare med solrosolja. Persiljan är ju också mer tacksam att odla istället
för basilica som kräver mycket värme. Men himla gott blir det. Passar till allt.

Trattkantareller var vi ut  ock plockade i helgen. Torkade dem gjorde
jag också som jag tycker är ett bra sätt. Tar ingen plats i frysen.
Hade tänkt mycket jag skulle torka med den, men tyvärr så blev det
inte av. Men nästa vår och sommar så.....

Här förvarar jag mina stickor. Äntligen vet jag vad jag har. Förr var
det ett elände att söka rätt storlek på stickorna. Man önskade ju att det
stog på strumpstickorna vilken storlek det är som det gör på virknålarna.
Fick så fina knappar idag. Gjorda av renhorn. Såg i en blogg sådana och
sedan hade Y i sina gömmor några bitar av renhorn. Så fina.

En ny vecka har vi framför oss. Hoppas på mindre regn och lite mera sol.

Ha de gott.
Lilian







Inga kommentarer: