söndag 30 september 2012

Ännu en bra bok

får ni här. Den måste ni bara läsa. Så bra.

Visst är hösten fin med alla sina färger. Har inget emot hösten. Några
månader till och sedan är det sådder igen. Häftigt.

På stickorna sitter dessa syltasocker som de heter. Måste få den andra sockan klar.
Har en tendens att tröttna när det blir att sticka socka nummer två.
Ser i bloggar hur de stickar fina tröjor och koftor och brukar tänka att varför
gör jag inte det. Förr stickade man norsktröjor på löpande band. Numera blir
det vantar, sockar, mössor och virkade sjalar. Man kan ju inte göra hur mycket
av det heller. Kan det ha att göra med tålamodet. Men brukar det inte bli bättre
med tålamodet ju äldre man blir. Här stämmer det då inte. Men så klart så är
det lättare med flecetröjor när man ska tvätta, bara att sänga in i tvättmaskinen.
Jag som är så himla frusen av mig skulle nog behöva en riktig varm ylletröja.
Måste nog tänka på saken, garn har man nog hemma så det är väl bara att
sätta igång.Hm....

Ha de gott.
Lilian

2 kommentarer:

Mmatilda sa...

Mitt tålamod har absolut växt med åren! För länge sedan accepterade jag vilka fel som helst i mina stickningar o virkningar, lät det bara vara hellre än att göra om, för jobbigt att rätta till felen. Nu kan jag i stället repa upp och börja om från början hur många gånger som helst! Till slut blir jag nöjd.(För det mesta.)

Unknown sa...

O vilka vackra bilder du tagit. Ja du jag håller mig också till lite mindre arbeten. Är lite rädd att det inte blir klart. har förmågan att börja på nytt hela tiden. Men dina sockar är ju kanon häftiga. Ha en bra morgondag kram Beijan