söndag 26 augusti 2012

Blomster.

Visar lite blommor jag gillar.
Äntligen blommar min clematis. Den överlevde vintern i kruka i
min pallkrage. Hörde att den hade känsliga rötter så då fick den vara
kvar där. Nästa år om den lever ska den få växa tillsammans med
vinrankan. Tycker att allt har växt bra trots att vi inte har haft så varmt
eller mycket regn.
Flitiga lisan är ju som finast just nu. Den är lätt att så. En favorit hos
mig.
Också en favorit. Så fin färg och en chokladknapp i mitten. Kommer
inte på namnet just nu(iddes inte googla).
Lejongap ska jag sätta nästa år. också jättefin.
Solrosen jag sådde blev verkligen stor och kraftig men lite i
senaste laget. Kanske man skulle börjat lite tidigare med den.

Men inte bara blomster vi hann ut på en fisketur också i helgen. Y hade
verkligen fiskelycka både öring och gädda. Nöjd var han. Slog visst
öringrekord.
Mums säger jag bara. Den hamnade på grillen i folie.

Så avslutar vi väl med en blomma till.
Den här hittade jag i skogen. Den får övervintra i min pallkrage tills den
hamnar i nåns blombänk. Tror att den är en orientalisk lilja men vad den
heter har jag ingen aning om. Finns ju en massa sorter av dem.

Nästa vecka så är det dagtid för mig. Härligt.
Ha de gott.
lilian






1 kommentar:

Mmatilda sa...

Ja visst är blommorna som finast nu just innan dom ska frysa bort??? (Hoppas det dröjer ett tag!)