söndag 13 maj 2012

Njaa.....

nån riktig värme har vi ännu inte fått. Blåser kallt som attan.
Till veckan skulle vi också få regn. Så nu försvinner väl den
sista snön. Kolonilotten har också tinat fram så nu vet man
vad man har att göra framöver.
Själv har man drabbats av en dunderförkylning. Var tvungen
att sjukskriva mig sista dagen i veckan. Det har inte hänt på
länge nog ett par år sedan. Men var nog ett rätt beslut. Känner
mig mycket piggare idag. Så det blir nog jobb imorgon. Är ju
bara en tredagarsvecka så det ska man väl klara av.
Men det känns lite motigt med odlandet eftersom det är så kallt.
Har börjat att ställa ut mina plantor men in måste de innan kvällen
för det är inte många plusgrader på nätterna.

Har också hittat ett västmönster a 70-talet. Hittade mönstret på Ravelry.
Måste ändra till barn men det ska väl gå bra. Problemet är garnet.
Köpte på rea ett bomullsgarn från garntjänst. Men så jobbigt att virka med
detta garn trådar sig hela tiden. Får se vad som finns i mina gömmer som
skulle va bättre att virka med. Tycker den  häftig. Den kommer nog
tjejerna att gilla.

Ha en bra söndagskväll.
Lilian

1 kommentar:

Gitta sa...

En gardinkappa med samma virkmönster virkade jag på -70 talet :)
En gul en, har nog kvar den.