söndag 22 april 2012

Växter o virkning.

Visar vad som är på gång på odlingsfronten. Till vänster växer Fltiga lisorna.
Har blommat konstant sedan januari. Tomat har jag också "sub arctic plenty"
heter de. Ska vara härdiga och dessutom tidiga. Jag får se, lyckas inte
riktigt bra med tomater. Är ju bäst om man har växthus. Här har jag också
rosenskära och pelargoner som jag köpt på Odla.se.

Här har jag mer växter på gång. Petunia med namnet"opera supreme
rasberry ice" är jag nyfiken på. Såg fina ut på bild. Fluffig Aster och tobak
finns också där och så klart tagetes som är en av mina favoriter. Dahlia sår jag
varje år. Här har jag både röd, vit och rosa dahlia. Har ingen aning hur de kommer
att se ut. Fröna fick jag av en byteskedja, men det blir nog bra. Höll på att glömma
lejongap som jag också är nyfiken på, de skulle visst ha mörkare blad. Har inte
sått så många perenner,bara två sorters vallmo och höstvädd.
Nu fattas de bara solroserna "teddy bear" och en mörkrod variant. De sår jag om
en vecka . Samtidigt börjar jag med grönsakerna. De flesta kommer jag att så
inne så att de får en bättre start på livet.


Virkat har jag också gjort. Vill att garnlagret ska minska. Tycker om
dessa sjalar. Har virkat flera av dem tidigare och andvänder de flitigt. Dessa
är virkade i Delight och kauni. Har också virkat några mobilfodral som
jag behöver. Har alltid mobilen i ryggsäcken då är det bra att skydda den.

Toppen väder har vi haft idag. Solen har tittat fram. Och tydligen
skulle vi få varmt till helgen. Yipeee va glad man blir.

Ha en bra vecka.
Lilian

Inga kommentarer: