söndag 15 april 2012

Boktips+ lite väder.

Nu har helgen kommit och gått. Vädret kan man ju inte säga
var toppen precis. Blåste kallt som attan när vi stog och
spanade efter fågel. Men kan man förvänta sig nått annat
vid den här årstiden. Vi sa det att så här känns det varje
vår och sedan har man ju inte vett om att klä sig heller.
Även fast man hade långkalsonger och stickemössa så nog
frös man ändå. Man får väl skylla sig själv kanske. Sedan
är man ju en frusen person så det blir väl värre av bara det.
Men mycket fågel fick vi se.

Bland annat flera Havsörnar och Kungsörnar. Mäktiga fåglar är de och fler
blir det av dem. Var ju ett bra sorkår förra året så de har väl klarat sig bra.

Ett boktips kan ske ni vill ha. Nu har jag läst Felicia Feldt bok. Boken om
mamman som var expert på barnuppfostran. Förstår att många måste känna
sig grundlurade. Vilket elände. Glorian måste väl vara på sned nu.
Däremot har jag läst Leif GW Perssons bok Gustavs grabb. Även fast han
hade också problem med mat och alkohol så tycker jag den var ganska
underhållande. Han var ju professor redan i koltåren. Den tycker jag ni ska
läsa.
Men min favorit är ju Katerina Janouch. Hennes bok Dotter önskas som är
från 20006 var ju så bra . Man blir så varm i själen av hennes böcker.
Böckerna om barnmorskan Cecilia som hon också skrivit är verkligen
böcker att må bra av.

Hoppas ni får en bra vecka. Själv så jobbar jag kväll och ska försöka
komma mig till frissan. Känner att jag behöver det men hoppas det
inte är snöstorm den dagen. Såg som ut att vi skulle få snö till veckan
men de kan ju ha fel.

Ha de gott.
Lilian


2 kommentarer:

Mmatilda sa...

Så spännande att få se örnar! Mer spännande än svanar...
GW Persson vore kanske intressant att läsa, jag har faktiskt läst nån av hans tidigare böcker.

Rosenvante sa...

Kungsörnen har vi här men havsörn har jag aldrig sett. Det måste varit häftigt att få se båda och visst är de mäktiga och enorma.
Tack för bokstipset, har en massa som ligger o väntar på att jag ska öppna pärmarna, blir ju oftast sticktidningar och böcker nu för tiden tyvärr kanske man ska säga.
Såg att ni skulle få oväder, hoppas du klarar frissaturen.