söndag 15 januari 2012

Hallå i stugorna.

Vilken helg för skidåkning och promenader. Tycker jag har rört på
mig mycket den sista tiden. Kändes bra när vi premiäråkte skidor
i helgen. Man behöver nog inte göra det så invecklat. Promenader
hjälper nog att få upp flåset.
Den som lever livets glada dagar det är vovven det. Hon trivs bäst när hon får
springa fritt i snön. Tänk att hon är inne på sitt trettonde år. Det kan man då inte
tro. Pigg och glad är hon.




Gror gör det här också. Mina penseer är på gång. De som Y tog från stugan
grodde bäst. Men man vet ju inte hur de blir eller vilken färg. Men det tycker
jag spelar ingen roll, alla är ju så fina. Men oftast blir de vita har jag märkt, inte
alla dock. Förra året fick jag några som liknade köpepenseer. Har märkt att de
man köper har större blommor. Mina liknar mera violer.
I veckan så har jag sått Flitiga lisa och Begonia. Begonia är första gången jag
sår, så jag hoppas de gror.

Jaha, nu har man förmiddagsvecka. Måste nog försöka komma i säng i tid.
Har ju några böcker på gång också. Är inne på en Camilla Läckbergs period
plus att jag har Zlatanboken i mp3.

Ha en bra vecka.
Lilian

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Vi har också utnyttjat en fin dag för promenad med hund. Det gäller att passa på när tillfälle ges.
Hoppas det går bra med alla frön som du sått.