lördag 6 augusti 2011

Äntligen.

har jag fäst alla trådar. Det tycker jag är såååå trist. Lägger
på hög. Det kanske inte är så bra, skulle nog gå lättare om
man gjorde vantarna klara eftersom....hm.
Men nu är de nedpackade i en låda. Alltid är det nån som
behöver vantar.


Nu har jag nytt på gång. Wham Bam halskrage och en sjal plus
ett par syltasockor. Allt är i garn som jag har haft hemma. Det
är nog bra för det fylls ju på hela tiden.....
Har också lagt upp och börjat på en bebiskofta. Tänkte jag
skulle kunna skicka till de nödlidande i afrika. Lite kan det
väl hjälpa.
Alltid kul att ha lite olika stickningar på gång. Om man blir
less är det bara att byta.
Måste nog fylla på socklådan. Har en dotter som andvänder
stickesockar dagligen eftersom hon tycker en del har så
kalla golv. Eftersom vi har en låååång vinter så går det åt
några par.


Hade nog tänkt mig idag ut och handla en present till
Maia mitt barnbarn som blir 10år. Men det regnar som
attan idag så det blir nog en peng i brev istället. Då får hon
bestämma själv vad hon vill ha. Oj va tiden går. De växer
upp de små och man hinner inte med.




Ha en trevlig helg.
Lilian


2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Men vilka vackra vantar du gjort. Eget mönster eller vart har du hittat det?

Lilla My sa...

Det var fina vantar i lådan och inte är det kul att fästa trådar det är tråkigt och nåt annat jag tycker är tråkigt är när man broderat en tavla och så ska konturerna sys brukar alltid kolla tavlan före jag köper så den inte har så mycket konturer att sy.

Ha det gott
Lotta