torsdag 21 oktober 2010

Brev

fullt med fröer fick jag i veckan. Dags för den årliga
fröbytarkedjan. Hm.....vad väljer man. Några fröpåsar
blev det väl jag ville ha, tänkte jag skulle minska på
frösättningen. Man jag vet hur det slutar när januari
börjar man står där ändå med blomjord o krukor
överallt.
Praktiskt är det också att så nu och ställa ut. Sedan
får det gro till våren. Bra om man inte har plats inne.
Men det gäller ju inte alla frön.


Vädret kan ju inte bestämma sig. Nu är det kallt som attan.
Igår hade vi snö o regn omvartannat.
Tur att man är klädd för alla väderlekar. Vantar o mössa
gäller det numera och varmare jacka.



Måsta nog ta en tur med dammsugaren. Tänkte nog ta
badrummet också. Sen blir det nog några varv med
stickningen innan man måsta iväg till jobbet.


Ha de gott.
Lilian

4 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Nu är det på gång det där kalla som brukar komma någon gång vi den här årstiden.

Rosenvante sa...

Kallt har vi också men ingen snö ännu, tack o lov.
Tycker du är så duktig med dina fröer.

Samtal från min trädgård sa...

Trevlig blogg du har!
Är inte alls så energisk som du med fröer, men lite blir det till. Har precis lovat Sonen att plantera pumpafrön nästa år, så vi får till Halloween.

Lilla My sa...

Det börjar bli dags att fundera vad man ska så nästa år :) Härligt att få planera och snart börjar väl frökatalogerna komma, nåja inte riktigt än men snart.
Ha det bra
Lotta