fredag 24 september 2010

Frissan

och skoköp har det blivit i veckan. Äntligen har man hittat
skor som jag vill ha. Ska va varma, sköna och lätt att ta på.
Fina är de också. Nu är det bara att sköta om dem så
klarar man sig i vinter.



Denna amiral var nog kall och hungrig för den brydde sig
inte det minsta om att jag fotade. Satt bara och käkade hela
tiden.



Regnar gör det varannan dag nuförtiden. Hade nog tänkt att
åka upp på kolonilotten idag men som sagt så regnar det.
Igår var det fint men då iddes jag inte. Hm.....så det kan bli.
Men det är ju inte hela världen. Det växer nog ändå och
helst ogräs.


Har börjat rensa och slänga. Det måste man. Garderoben har
fått sig en genomgång. Det man inte haft på länge det är bara
att slänga. Man överlever nog utan de sakerna så är det
lättare att städa.


Nuförtiden springer jag med dammsugaren jämt. Är dags
för hunden att fälla hår. Även fast hon borstas varje dag
så ligger det tussar överallt. Tur att det går över.
Brukar ta moppen först och ta bort det värsta. sen tar
jag dammsugaren. Annars får man ju byta påse hela tiden.


Nu väntar jobbet och sedan är det helg. Skönt.
Ha de gott.
Lilian

2 kommentarer:

Lilla My sa...

Skönt med frissa besök det skulle jag också behöva göra snart.
Fin fjäril såna ser man inte ofta här, vet inte om jag sett nån sån här heller...
Får du borsta din hund? det går inte med dotterns vove den börjar skälla och springer undan.
Ha en skön helg
Lotta

Rosenvante sa...

Vilken underbar header du lagt in. Måste vara ett paradis på vår jord där.
Jag har också hunnit med en massa under veckan o det är skönt.
Garderoben tog jag för några veckor sedan och gallrade väldigt hårt tyckte jag, men vadå det är fullt ändå. Fattar inte det där eftersom jag aldrig köper kläder, hm eller nästa aldrig ska jag kanske tillägga.
Här har vädret varit underbart och jag hoppas det håller i sig under helgen för jag behöver fixa lite i trädgården.
Trevlig kväll