tisdag 2 februari 2010

Händer inte så ofta

att jag är hemma från jobbet. Kan inte påminna mig när
det var. Ganska länge sen var det iallafall.
När man är jättesnuvig och det är över tjugo grader kallt
så känns det som att man nog behöver stanna hemma.
Tur att det går fort över, nu känns det ganska bra.



Blommar gör det hos mig. Denna amaryllis kämpar på.
Har lite svårt att spara dessa, de blir ju så tråkiga. Kunde
man gömma den nånstans så kanske man kunde få den
att blomma nästa år igen.

Tur att det finns teve och stickning i dessa tider.
Försöker att bli av med lite restgarner. Här är det sockar i
glada färger som jag ska lägga på hög. Bra med färg och
olika mönster så kanske det är lättare att hålla reda på
sockarna.
Tycker om novitas garn" sjubröder" tål att nötas på.
Sedan är det ett bra pris kan nog va bra när sockarna har
en tendens att försvinna.

Snö och blåst har vi idag. Börjar bli van. Får nog hålla mig
inne idag också.

Ha de gott.
Lilian

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Tur du har nått du kan syssla med när du är hemma. Så är det ju bra att bli av med restgarner i nått klokt projekt också.
Krya på dig

Lilla My sa...

Har ni där i Sverige Novitas garn också? Jag gillar att sticka sockor med sjubröder garnet för då blir det så slitstarka sockor.

Trevligt med amaryllis som piggar upp när du är sjuk.
Krya på dig!

hönemor sa...

Hej du, hoppas du är bättre från förkylningen. Vilken fin amarylis, det är roligt när något blommar den här årstiden. Här får gubben skotta taken på hönshuset och huset så det inte rasar ihop. Oj vad du är flitig med stickorna, så mycket fint du har gjort. Kram Katarina.