fredag 24 juli 2009

Regnat

har det gjort hela dagen.
Iddes inte cykla upp på landet och plocka jordgubbar.
Tänkte nog att mellan skurarna hinna dit men ändrade
mig. Risken är stor att mycket ruttnar bort men man
kan ju inte göra nåt åt vädret.
Åkte istället på en shoppingtur med döttrarna.
Det tog ju nästan hela dagen, huvaligen va trött man
blir. Men fick ju det jag skulle ha.
Var tvungen att fråga min dotter vad i herrans namn
har man på sig när vi ska på Isacs konfirmation.
Men tydligen kunde man va klädd i vad som helst.
Skönt, då jag hittade en tunika som passade och
som jag kan ha senare också.
Bra att man blir väl informerad, nu vet jag vad jag
ska köpa för present åt honom. Har man så många
barnbarn som jag har så underlättar det för mig
om jag vet, annars får man irra runt och sen köper
man nåt som inte passar.



Spikklubba heter den här blomman. Fick plantan men måste
nog fröså nästa år. Blir en stor växt. Ska spara frön.



Hoppas det slutar regna, för snart drunknar mina blommor.
Inte behöver man ta fram vattenslangen.

Några varv med stickningen framför teven har det också
blivit.
Har två flickor som sover över hos mig nu. Föräldrarna är
och äter kräftor hos kompisar. Flickorna tycker om vovven
och vovven tycker om flickorna men eftersom hon löper och
samtidigt fäller hår så blir det väldigt hårigt. Därför måste
jag alltid ha inneskor annars hade man väl pälssockar.

Nästa vecka blir det en färd med finlandsbåten över kvarken.
Lite måste fixas då, sonen får ta hand om hunden och döttrarna
får sköta om blommorna. Vattna behöver de nog inte göra så
ofta i dessa tider.

Måste nog gå ut med vovven, det är bara att ta på sig regnkläderna
och skynda ut.

Ha en trevlig helg.
Lilian

1 kommentar:

Lilla My sa...

Här har det också börjat regna och det är lite synd för den här veckan är det Jakobs dagar och då är det ju mycket evenemang i stan. Jobbat hela veckan så det har inte blivit att jag varit på stan så mycket men på kvällarna har vi varit och lyssnat på musik i skolparken.
Ibland är det bara ett måste med shoppingrunda men jag brukar tycka det är jobbigt för det är så sällan jag hittar nåt som jag verkligen vill ha. Tycker för det mesta att modet är konstigt =)
KOmmer du in till Sunds också när du är i Finland men nästa vecka har jag semester.
Ha det bra
Lotta