söndag 26 juli 2009

En cykeltur

blev det igår eftermiddag. Var bjuden på lite grillat hos
min dotter. Hon bor nästan på landet fast ganska nära
centrum ändå... iaf lite söderut.




Här väntar vi på mat.
Här får vovven sin dagliga klappning. Ni må tro hon är älskad.
Tilde och Hanna råkade bara titta in med handväskor och allt.
Ibland blir det en kaka eller om de har tur en glass.

Ännu en blommande dahlia, tycker om färgen. Synd att när
man sätter de i rabatten så äter sniglarna upp bladen. Går bra
att ha de i krukor.


Denna dahlia verkar ha nåt extra, eftersom det är så många som
trängs i den.
Idag har solen tittat fram då och då. Hoppas det lugnar ner sig med
regnet. Skönt om det skulle torka upp lite.
Igär när jag var på min kolonilott så fick jag plaska i stora vattenpölar.
Rann som bäckar från berget.
Dagarna går så fort. Snart så är det väl dags att jobba.
Jag vet så är det ju, lite trist känns det. Men efter en dag på jobbet
så är det som vanligt igen.
Ha det gott.
Lilian



2 kommentarer:

Lilla My sa...

Här regnade det och åskade mot kvällen. Var mysigt att ligga på soffan och läsa en bok...
Idag ska vi och anmäla sonens moped stulen. Det är mycket nu.
Ha det bra
Lotta

Rosenvante sa...

Mysigt att du kan cykla över så där. Trist att ni fått så mycket regn där uppe. Här har vi fått en del men ändå i lagom dos tycker jag. Lagom för man behöver inte vattna och allt är så grönt, inget vattnings förbjud heller. Hoppas du får några bra dagar innan jobbet startar igen