söndag 17 maj 2009

Lite av varje.

Nu är snart våran lediga vecka slut.
Varit på fågelspaning några gånger. Har varit sisådär med
den saken. Orrspel skulle vi också lyssna på. Sprang gjorde
de runt bilen och bubblade och fräste men det var för mörkt
för att fota. Otroligt att de var kvar för när Y öppna bildörren
så gick billarmet, ni kan ju förstå hur det lät.




I detta fina väder måste man bara ut. Vi packade fikaväskan
och tog oss en långpromenad. Vi passade på att hälsa på dottern
när vi ändå var ganska nära. Vi gick ryssvägen som den kallas.
När vi gick där i skogen så såg vi en massa fjärilar både blåvinge
och citronfjäril. Nu märker man att det börjar hända saker,
sommarn är nära.


Tänk va roliga byanamn det finns. Vi var ute och körde och fick
syn på denna skylt. Säkert nån som haft skoj där..vem vet.
Känner mig en aning trött nu.Var en stund på kolonilotten och rensade.
När man är där så går tiden fort. Helt plötsligt har flera timmar försvunnit.
Kul att se att mycket har överlevt vintern
Nu är det en arbetsvecka som väntar fast det blir en kort en, bara tre dagar.
Tänker också försöka mig på en tur till centrum. Blev sugen på mera garn.
Måste nog till handelsträdgården också , lite nya jordgubbsplantor behöver
jag och kanske nåt annat.... men vet aldrig.
Ha en trevlig vecka.
Lilian


2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Orrar, nu är jag impad. Fast ännu inte, jo, det är jag, men jag skulle inte våga vara nära dem, fast det skulle ändå vara magiskt att få vara med om orrespel. Vilket kul ortsnamn, man borde nog göra som du och fota när man hittar något. Du handelsträdgården är farlig att besöka, vill ha, vill ha ringer i öronen hela tiden, blir dyrt, blir dyrt för plånboken, ja jisses, vad man ska behöva utstå... trevlig vecka.

Lilla My sa...

Här har vi också haft ett otroligt härligt väder i helgen. Hoppas det skulle hålla i sig men det gör det väl inte. Intressant med orrspel det har jag aldrig sett. Trevligt med fåglar. Ha det bra
Lotta