lördag 3 januari 2009

Basker.


God fortsättning på det nya året.
Här stickas det för fullt,Gnistan håller i sig än, och det är
jag glad för.
Har stickat ett par strumpor till dottern som hon önskade sig.
Har stickat en basker, mönstret hittade jag på en stickblogg.
Garnet är ecoull.Den är sååå varm och skön.Hade på mig
den då vi var ute på en långprommenad, jag frös inte det
minsta.Är så lätt och rolig att sticka.Nu stickar jag en i
alaska.
Har en del saker på gång, stickar på ett par halvvantar.
Kan va bra att ha i vår, när det kan va kyligt.
Funderar också vad man gör med alla restgarner som
blir över.Kanske sticka strumpor, de behövs ju alltid.
Göra randiga skaft och en enfärgad fot.Blev ju en del
över efter julklappsstickningen.Barnen behöver ju alltid
strumpor.
Må så gott i vinterkylan
Lilian

Inga kommentarer: