onsdag 30 november 2016

Nu är det på gång.

Har beställt mina första fröer.

Efter nyåret kan jag sätta igång. men några pensefröer har jag inte köpt.
Ska försöka mig på att bara så egenplockade frön. De gror ju hur bra som
helst och även om du kanske inte vet vilken färg de får så blir de nog fina.
Grönsaksfröerna beställer jag efter jul. Nu när man odlat några år så vet
man vad som går bra och inte. Jag ids ju inte så sånt som man får inget av,
då tröttnar man nog.

Mina tröjor är också på gång.

Här ligger två av mina på tork. Tvättade de i maskin på ullprogrammet och
det gick ju bra. Men den tredje är stickad i Isländsk ull och skulle visst
handtvättas. Provstickade en lapp och tvättade i maskin och jag tyckte det gick
bra. Nu blir man lite osäker vad man ska göra.

Tiden rusar iväg, snart är det andra advent.
Nå snö har vi inte, synd tycker jag.

Ha de bäst.
Lilian

Inga kommentarer: