torsdag 6 februari 2014

Fröbrev.


Brev med grönsaksfröer är skoj att få. Detta brev åker land och rike runt.
Fylls på och töms efter vad man behöver. Skoj när man kan byta fröer mellan varann.
Brukar ju bli mycket över när man sår.

Har ju läst om att man inte kan tävla i trädgård. Men man måste ju ta det som det är.
Finns ju värre att se. Min favorit är ju Magda. Kanske eftersom hon kommer härifrån.
Och sedan att hon gillar grönsaker. Men en sak tänkte jag på när de satte grönsaker.
De täckte inte över dem. Jag menar där nere finns det ju mördarsniglar och allt möjligt.
Min grönkål blev fin när jag hade duk över dem hela sommarn. Måste bara tipsa om
Ikeagardinerna istället för vanlig väv. Billigt och klarar hela sommarn.

På tal om vädret. Undrar om man kan åka skidor i år. Visst kan man om man åker
till spår med konstsnö. Men där är så trångt med folk. Ska man trängas med eliten
blir det jobbigt. Men vi har ju några vintermånader kvar så man ska inte ge upp hoppet.

Ha de gott allihopa.
Lilian

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Vilken kul grej, smart också. Då kan man ju få lite nya idéer också och få prova något nytt