onsdag 10 april 2013

Det växer.

Visar lite vad som växer under mina lysrör. Här har jag basilika och
flitiga lisa. Flitiga lisa är lätt att driva upp. Snart så blommar de och
sedan så trivs de lite i skuggan också. Passar bra för mig som inte har
sol hela dagen på altanen. Lite skräpiga är de ju men det får man ta.

Här står mina chilisar. Är faktiskt första gången jag sår dem. Har läst mig
till att man ska knipsa av blommorna från början så får de kraft att växa.
Hur brukar ni göra?

Heliotrop och dahlia är en av mina favoriter. Heliotrop doftar så gott av
vanilj.

Lejongap växer också bra. Det är den låga sorten. Fina i krukor.

Petunia sätter jag varje år. Nu blev det en vit hängpetunia. De är ju så
pyttesmå när de börjar gro men oj vad de tar sig. Har också blå och brok
salvia i krukorna plus pionvallmo. Tagetes och aster har börjat gro nu också
så om ett tag får man sätta om dem. Nu är det bara att sköta om dem och
vänta på värmen.

Ha de gott.
Lilian






1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Å, du har fått mange fine planter allerede!
Lykke til videre!