söndag 20 januari 2013

Har virkat en bäver.

Nu vet jag ju inte om det liknar en bäver men enligt mönstret så...
Lite pilligt var det och inga riktiga ögon hade jag hemma så jag
fick hitta på nått annat. Tjejen som ville ha den fyller snart år så
det blir en liten present åt henne.

Tiden går fort nuförtiden och jag har börjat fundera på vad jag ska
odla iår. Jag är väldigt inne på att så ätbart. Tänker nog sätta chile.
Har inte odlat de förr. Har nog tänkt att det har kanske varit för kallt
här uppe. Har ju lysrör nuförtiden och man får väl inte ha så bråttom
att ställa ut dem. Tycker mycket om vaxböner så de ska jag så mycket
av och jag hoppas jag får plats med störbönor i mitt nya väggväxthus.
Där ska jag också ha tomater. Planer måste man ha och nu hoppas
man på en fin sommar med lagom med sol och regn. Men oftast blir
man nöjd ändå.
Men med odlandet så är det alltid nått nytt. Kom på en sak idag.
Varför torkade jag inte mina Saskatoonbär(är ett typ av amerikanskt
blåbär) Plockade hela tiden tills jag blev less och fåglarna fick äta
upp resten. Har läst mig till att de är lika nyttiga som blåbär.Lätt att
förvara när de är torkade. Då kan man ta ett torkat bär när det önskas
eller ha i gröten.

Försiktig måste man nog vara på vägarna nu. Dessa är vid kusten nu och äter
salt på vägarna. Har det nog lite lättare här än uppe till fjälls.

Ännu mera djur. Nu är det rådjur. Märkligt ställe att vara på tycker jag.
Men tydligen finns det nog mycket mat i hamnen. Men ack så rädda de är,
ständigt på vakt. Vintrarna är nog jobbiga för dem.

Jajamensan en ny vecka är på gång och allt är väl som vanligt. Kanske inte
min hörsel då. Hör lika illa fortfarande. Ska nästa veckan till vårdcentralen.
Då kanske det blr bättre. Har nog varit till jobbets sjukvård men där vågade
de knappt spola mina öron.

Ha en bra vecka.
Lilian








2 kommentarer:

Unknown sa...

Sicken söt lite bäver kanon mysig. O vilka vackra renar man blir salig när man ser dom de är så fina o mysiga. Rådjur har vi runt knuten men det är inte lika mycket längre. Önskar dig en härlig vecka o hoppas det släpper i örat snart. Kram Beijan

Mmatilda sa...

Det var en rolig bäver! Men det där med hörseln låter ju inte bra, det har varit ganska länge nu. Hoppas de har nån kur för dig på vårdcentralen.