tisdag 17 juli 2012

Tjaa,

vad skriver man. Är inne på tredje semesterveckan och man ska väl
inte klaga på vädret. Nå störtfloder har vi ju inte haft. Lite olika är
det , träffade en på kolonilotten så var arg för att det inte regnade.
Lagom med regn passar mig bra då slipper man vattna. Sedan är
jag ju ingen soldyrkare. Har svårt att sitta still

Är uppe och pysslar med kolonilotten emellanåt. Där har man lite
svårt med vattningen så jag blir glad när det regnar.

Nu blommar det för fullt. Ögräset växer också jättebra. Jordgubbarna har
börjat komma, idag fick jag ihop en liter. Plockade också in lite grönkål
som jag fryste in. Nu börjas det.

Har också virkat två sjalar i Drops lin. De har ju rea just nu. Snabbt
och lätt gick det och mer än nöjd är jag.
Funderar också på att virka grylappar. Var  ju inte igår jag gjorde det.
Synd för man behöver ju dem.

Nu blir det kaffe och sedan ut med vovven i Röbäcksskogen. Det
gillar hon. Jag också.

Ha de gott.
Lilian


1 kommentar:

Mmatilda sa...

Det ser frodigt och fint ut på din kolonilott! Sjalarna ser också fina ut. Jag har fortfarande inte provat att virka i lin. (Fastän jag tänkt det jättelänge.)