söndag 12 februari 2012

Ännu mera fröer.

Ännu en frökedja landade hos mig i helgen. Nu handlar det om grönsaker.
Bytte till mig några och nu är det på väg till nästa.
Ska prova att sätta palsternacka iår som jag inte sått förrut.  Skoj att pröva,
går det inte bra så vet man då det. Men persilja ska jag sätta mycket av iår. ska
försöka mig på att göra egen pesto som är såååå gott. Har det till nästan allt.

Ännu mera garn också. Gillar garnet lima. Blir så mjuka och varma vantar.Det
blåa tretrådiga kempesgarnet ska också bli ett par vantar. Kan man få för
mycket av vantar? Nää
Har googlat på mönster till en virkad barnväst i 70-talstil. En av töserna hade
önskat sig en sådan. Men kan inte hitta nått som passar. Trodde jag skulle ha
nån bok från förr men icke. Tar gärna emot tips.


Vädret har varit toppen i helgen. Skidåkning både lördag och söndag. Men
jobbigt är det när man har vallningfria skidor och milt väder. Högg hela tiden
fast så man var nära att stupa flera gånger. Idag gick det bättre, var en aning
kallare. Är väl så att ska man ha bra glid så får man nog valla själv. Men det
är nog bra att slippa hålla på med sånt också om man bara åker för skojs skull.
Men svettiga blev vi så nån nytta måste det väl ändå ha gjort.

En bra vecka. Bara fyra dagar och förmiddag.
Fort är det gjort och sen är det helg igen.

Ha en bra vecka.
Lilian

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Det är väl kul att prova lite olika sorter kan jag tro. Nej garn och vantar kan man inte få för många eller för mycket av. Kommer jag på nått mönster hojtar jag till.