måndag 28 november 2011

Hoppas

ni fick en fin helg. Första advent och allting. Nu börjas det.
Men om man ska va ärlig så tycker jag om julen. Tror nog vi
behöver lite ljus i dessa tider. Man behöver ju inte överdriva.

Lite trött känner man sig nu. Hade hela barnaskaran på julemat igår.
Har man då ett litet boende och stor släkt så blir det fullt upp. Men
skoj ändå.
Hade nog tänkt att cykla tll centrum för lite shopping. Skulle behövt
en typ av julstjärna i rumsfönstret. Men jag känner att det får vänta,
kanske i morgon. Man måste ju tänka på att man har jobb också,
ska orka stå ut till tolv på natten.

Man kan ju inte undgå att snacka väder också. Tydligen är det
hundra år sen sist eller när de började göra mätningar. Men iallafall
så har vi ingen snö och ingen storm. Det får man nog va glad över.

Ha en bra vecka.
Lilian

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Vilken fin header du lagt in. Vet du att på jobbet har jag två sådana tomtar med blommor i också. Fast mina har lite andra tröjor bara.
Jag längtar också till julen i år. Så är det så skönt när man får tända lite ljus och det är så mysigt att tassa runt i huset.
ha det fint nu.