torsdag 28 juli 2011

Regn

har vi inte just nu. Faktiskt har vi haft toppenväder. Varmt
och skönt. Men när vi hade grått och regn en förmiddag så
passade jag på att städa ur garderoberna. Flera sopsäckar
fulla. Fattar inte varför man sparar på allt. Känns så bra
fast inte i min rygg. Lite tungt blev det, men det får man väl ta.

Läser gör jag också. Denna bok läser jag just nu. Intressant
bok eftersom jag gillade dem förr i tiden. Kan inte fatta att
de överlevde de var ju fullproppade med knark.
Sånt hade man ju ingen aning om när man gillade dem.
Läser också deckare. Har läst ett par böcker av Ann Cleeves.
Tycker om deckare där poliserna är lite mänskliga. Hennes
böcker är läsvärda.
Väntar på böcker från Adlibris. Köper ofta pocket, är lite
billigare och tar inte så stor plats. Förr lyssnade jag mycket
på talböcker men det är nog inte så bra för min hörsel. Y
tycker jag säger va hela tiden.
Är också blomvattnare i sommar. Min äldsta dotter är
med barn o man och hälsar på släkten i London.
Hoppas resan gick bra. Spännande för barnen att
träffa farmor. Mycket de skulle hinna med den veckan.






Ha de gott i sommarvärmen.

Lilian

1 kommentar:

Lilla My sa...

Håller med dig om att det är bra Adlibris finns så man får böcker till humana priser. Här i stan finns en bokhandel och jämför man priserna med Adlibris så får jag nästan hälften billigare då jag beställer dom!

Värmen håller i sig här hos oss. Idag blir det stranden för oss lite avbrott i renoveringen.

I år tycker jag var och varannan man känner har nån som rest till London verkar vara populärt resmål.

Ha det gott
Lotta

ps har du läst nåt med Anna Jansson? läste just ut hennes bok alkemins eviga eld den var enormt bra.