lördag 16 april 2011

Bloggtystnad?????

Vad hände. Inte igår jag var här. Men tiden går. Det är jobb, blommor och ibland stickning. Undan går det med snösmältningen. Inte konstigt när vi haft 14-15grader varmt. Tycker nog det är tidigt. Härligt är det i alla fall. Allting känns ju bättre och det går som en dans att cykla till jobbet.
Är så nöjd med mina hemsådda penseer. Blommar så fint.

Ska nog plocka frön i höst. Är så spännande att se hur de blir.

Här står min plantor på tillväxt. Dahlior och heliotrop är mina

favoriter. Sen har jag lite zinnia och tagetes. Tycker de växer

bra. Hoppas på fortsatt värme framöver så kan jag ställa ut

dem också. Allt blir ju lättare då. Nu om några veckor så är

det grönsaksfrön som ska i jorden. Fullt upp har man nu ett

tag framöver.

Kolonilottsföreningen hade möte förra helgen ock då känner

man att nu är det på gång. Har inte vågat mig upp på lotten,

tror nog att det är en del snö kvar där.




Fågelskådning har vi också roat oss med. Nu har flyttfåglarna

kommit hit. Det kacklas och sjungs överallt. Fin tid tycker jag.


Nästa vecka måste jag åka och få mig ett nytt pass. Men

eftersom mitt id-kort hade gått ut måste jag ha släkten med

mig som intygar att jag är jag. Typiskt att man inte kollar det,

men tydligen så är det inte så noga hur gammalt kortet är. Har

ju visat upp det många gånger. Jag hinner nog få ett nytt, tar

ju inte många dagar.



Ha en trevlig helg.


Lilian

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Oj så dina fröer växt och så fina penser du fått.
Pass går ju på några dagar numera. Fick mitt på 3 dagar sist. Men du bör nog skaffa ett nytt Id också, är ju lite jobbigt att ha passet i fickan hela tiden. :)