söndag 30 januari 2011

Kalas stickning o blommor

blir det här och så förstås jobbet. Annars så lunkar det på.
Vädret har vart finfint i helgen så idag blev det en skidtur
på nästan en mil. Synd att solen inte ville titta fram
ordentligt. Man såg en skymt av den då och då. Men man
får va nöjd ändå det är ju inte så kallt. Här har vi haft
plusgrader några dagar. Man kan ju nästan tro våren är på
väg.

En åttaåring firade vi i helgen. Då passade det bra att ge
henne denna pippimössa. Stickade den dubbel så den skulle
bli varm o skön. Som synes så passade den på henne.
Hennes mamma fick också ett par nya sockor. Hon har de på
sig hela tiden och då blir det ju hål i dem tillslut. Tur man har
lagt upp ett lager med stickade sockar.

Underhållning blev det också.

Har satt om mina penseer. Nu blir det till att sköta om dem med
vattning o näring. De är ganska tåliga. I mars eller aprill kan man
ju ställa ut dem. Tycker de inte bara är vårblommor, mina blommar
långt in på sommaren. Tycker inte de liknar de man köper utan mer
som violer. Penseer man köper i affärer där är blommorna större.
De jag har satt nu satte jag också förra året. Plus att jag har satt frön
jag tog från både köpe och egensådda penseer. Ska bli spännande att
se hur det blir.
Har också börjat planera vad jag ska göra på min kolonilott. Några
svartavinbärsbuskar ska nog få åka på komposthögen. Istället blir
det nog en rödavinbärsbuske och en saskatoonbuske som hamnar
där i stället. Grönsaksfröna är köpta också. Nu längtar man till våren.
Nu är det teven som väntar och nyheterna.
Ha en bra vecka.
Lilian


1 kommentar:

Rosenvante sa...

Så kul det är att allt som man gjorde för nästan 30 år sedan blir poppis igen. 1982 gjorde jag pippitröjor till oss alla, trodde väl aldrig att det skulle bli poppis igen, men tji fick man. Nu gör man ju allt möjligt med det mönstret och mössan är verkligen snygg. Sen att du gjort den dubbel är ju bra i den här kylan.
Hoppas verkligen det blir vår snart.
Ha nu en bra vecka