fredag 30 april 2010

Trevlig Valborg

På er allihopa. Hoppas ni har bättre väder än vi har.
Undrar om de får fyr på brasan ikväll. Är så kallt
och ruggigt och det har dessutom snöat inatt.

Veckan har gått bra, även fast man steg upp en
timme tidigare. Blev mycket cykling i veckan.
Hade tid för mammografi i veckan och det måste
man ju göra. Är ju en bit dit, säkert över milen.
Men det är klart man ska dit, kan ju rädda liv.

Detta fick jag hem med posten. En ny ryggsäck och nya
vandrarskor. Nu är det bara att försöka att gå in skorna.
Man måste nog det annars blir det skoskav. Billigt var det
inte men ska man ut och vandra i fjällen måste man nog ha
riktiga grejer. Sen håller de nog i många år.

Denna award fick jag av Rosenvanten. Nu ska man berätta
sju saker om sig själv. Inte lätt, men jag försöker väl.
1: Gillar blommor och odling.
2: Sticka och virka gillar jag. I unga år gick jag i Yrkesskolan
och lärde mig tll sömmerska. Nu står min symaskin och dammar.
Tyvärr har man inte tid att sy. Tänker nog att jag ska
börja sy, men det kommer bara till tanken.
3: Är nog pliktrogen. Har aldrig försovit mig på alla dessa år jag
jobbat. Är dessutom sällan borta från jobbet också.
4: Girighet är det värsta jag vet. Börjar bli mer av det nu...fy.
5: Drömmer gör jag om att ha ett hus på landet med stor tomt
med växthus. Det skulle jag skaffa om jag vann på lotto, men
då måste man spela också.....
6: Gillar att va ute i naturen.
7: Är kvällstrött. Så sena filmer missar jag.

Nu skickar jag awarden vidare till.

1: Lilla My
2:Hönemora
3 Naturligtvis



Åter igen, ha en trevlig Valborg.
Lilian

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Stackars er som har sådant väder. Här är det ruggigt också men det snöar i alla fall inte, bara regnet som hänger i luften ännu.
Kängorna ser rejäla ut och det är nog klokt att gå in dem ordentligt så du slipper skoskav. Fy farao för skoskav, det kan verkligen fördärva.
Ha en skön kväll och helg.

Lilla My sa...

Här har vi också grått och regnigt inget bra valborgsväder men man rår ju inte på väder så det är bara att stå ut.
Tack för awarden! Ibland orkar jag sända dom vidare men ibland orkar jag inte med dom :) Den här var det inte så mycket jobb med.
En glada vappen till dig!
Lotta