söndag 14 mars 2010

Skidåkning o pimpelfiske

har det blivit i helgen. Soligt har vi haft fast kalla vindar.
Tinar gör det inte och som jag har sett ska det bli
kallt nästa vecka också. Det är bara att vänta och se.

Lite fiske blev det också men fisken uteblev. Är nog svårt
att få nått matnyttigt på pimpelfiske. Man får nog se det
som avkoppling.

Här ligger Dilko och vaktar våra skidor. Hon är lite jobbig
just nu eftersom hon löper. Nu byter hon päls också och hon
ser verkligen ömklig ut.


Samevecka har de här nu i Umeå. Barnen fick klappa en
välmående ren. Vi trodde de skulle ha mer men tydligen
har de olika teman varje dag och vi var väl där när det var
lugnt. De sålde ju renkött och man kunde få kasta lasso.



Måste få visa min blommande pense. Det är en ampelpense
"purple rain" som jag köpt på Raraväxter.se. Den verkar vara
en väldigt tidig sort, sen blommar den nästan hela sommarn
också.
Men ibland blir man lite avundsjuk på dem som bor lite varmare till.
Skulle gärna villja ställa ut dem för de är tåliga växter.
Men för mycket minusgrader tål de ju inte. Ska hämta in
mitt lilla plastväxthus och hoppas på mildare väder.

Ha de gott.
Lilian

5 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilken söt pense´. Ja nog får vi vänta innan de går att ställa ut. Och de är ju verkligen seglivade. Frösår sig ju ochså de blir ju en extra bonus.

Ha det gott
Gunilla

Rosenvante sa...

Den är verkligen fin penseen.
Hur mysigt som helst har ni ju haft det. Vad gör det om fisken inte nappar det är ju fridfull att bara vara där och försöka.
Hoppas vovven är löpklar snart, Ines period ser ut att vara klar, så skönt.

Petit Eyekiss sa...

Härligt att redan ha pensee'r so m blommar . Mina är bara några centimeter höga. Jag var lite sen med sådden i år.
Tittade mest in för att vi heter likadant. Jag har Lilly som andranamn-
Elisabeth

Lilla My sa...

Då är nog våren på kommande när din pense blommar :) här har vi igen kallt -20 grader...brrr...
Ha det gott!

hönemor sa...

Hej du, vilken färgprakt du kommer att ha inne några veckor till. Det var verkligen en tidig sort. Synd att det inte nappade, bättre lycka nästa gång. Kram Katarina.