onsdag 3 juni 2009

Värmen försvann

...och regn o kyla kom. Men nöjd är jag ändå. För regn
behöver vi och sen om vi får värme på det då börjar
det växa. Har lagt fiberväv över mina krukor för
att skydda dem mot kylan. Kändes kallt när jag
cyklade till jobbet.

Men snart är det sommar. Fick följa med barnbarnen på
sommarfest som deras dagmammor hade ordnat.
Barnen var utklädda till djur. De roade oss med fina sånger.
Och sen blev vi bjudna på fruktsallad och glass.
Duktiga är de och jättegulliga.

En såpbubbleblåsande kille som är utklädd till geting.
Detta är en ung man med stark vilja. Han skulle absolut
vara geting fast han hade en jättefin lejondräkt.

Här gungar en nyckelpiga.
Nu när jag har lediga kvällar kan jag gå på dessa tillställningar.
Är så skojigt de är ju så söta.
Nu väntar skolavslutningar nästa vecka. Har tagit en dag ledigt brukar
göra det varje år. Jag vet att när de börjar i högstadiet då är det slut med det.
Sen kanske man kan komma när de tar studenten.
Nu hoppas man på fina dagar framöver. jag har mycket som ska ner i jorden.
Ha det gott.
Lilian



2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Åh, man glömmer så fort. Alla de där aktiviteterna som man fick vara med om när ungarna var små. Men förhoppningsvis kommer en ny period för mig snart också.
Såg på vädret i kväll att det skulle blir snö uppåt, hoppas ni slipper det. Här har det blivit bra mycket kallare och även blåsigt. Regn har vi fått också, vilket är bra för växtligheten. Tänk om man kunde få regn på nätterna och fint på dagarna, det skulle vara nåt de.
Ha det gott

Lilla My sa...

Här har det också blivit kallar och vi fick lite regn i går kväll. Det var söta barn utklädda till getingar och nyckelpigor m.m länge sen nån klädde ut sig här hos oss :)
/Lotta