fredag 6 mars 2009

Allt mellan himmel och jord.

Idag fick vi för oss att vi skulle ut och prova fiskelyckan.Tur man
har fisk i frysen.Det enda som nappade var en pytteliten lake.

Grått väder har vi haft nu ett par dagar,ett riktigt uggleväder.
Var en sväng och lyssnade, men icke ett ljud.Tur har vi haft att
få se ugglor,denna lappuggla blev ju en riktig kändis.
Det fanns de som var oroliga för sina katter.
Förra vintern hade vi turen att få se en fjälluggla.Den blev också
omskriven.


Jag gillar böcker och de här hamnade hos mig plus en tidning.Brukar bli
så när man sitter vid datorn och vips har man beställt.Bra böcker är det.
Har lyssnat mycket på talböcker, gärna historia.Chatarina Ingelman
Sundberg har skrivit böcker om kvinnor i forntiden.Tänk på den tiden
var kvinnor jämlika.Kul bok att lyssna på.Tänkte på den när det nu är
kvinnodagen på söndag.



Jag lägger på hög.Bra när det är nån som behöver.Nyss blev
ett par vantar utlånade.Är glad så länge lågan brinner för
stickning.Annars i vanliga fall brukar jag tröttna ganska snabbt.



Måste bara få visa mina blommer.Här blommar det för fullt.Hoppas
på varmare väder så att jag kan ställa ut dem.
Måste nog köpa mig ett nytt plastväxthus.Plasten håller bara några
säsonger.Synd för ställningen under är ju okej.Nu kunde man ju få
tag på plast och sy nytt,men det känns inte nåt jag vill göra.Kanske
jag får se.De är ju ganska billiga.
Tror att den sorten av pensee är tidiga.Mina ampelpenseer har inte
kommit så långt.Snart är det mycket spring ut och in.Men jag gör
det gärna.
Ha en bra helg.
Lilian




3 kommentarer:

kirsti sa...

Mysigt med fisketur! Att fångsten inte blir så stor gör ju inte så mycket..:)
Jag blir lite avundsjuk på alla som ser ugglor.. har läst flera bloggar nu på sistone med fina ugglebilder i, och nu du också!:) Undrar var "våra" ugglor här uppe i landet gömmer sig!?
Nu ska här också stickas några maskor.. innan det blir läggdags..
Önskar dig en trevlig helg!
/Kirsti

Lilla My sa...

Har du sett en uggla, dom är så söta såna skulle jag också vilja se i naturen men har aldrig haft sån tur. Härligt när stick-låganbrinner, hoppas själv i helgen på att hinna sticka lite. Har ett par baby tossor halvfärdiga. Det var tjusiga penseer du hade där på fönsterbrädet, snart är det dags att få ut dom. Här har vi plusgrader nu också så jag hoppas snön smälter med fart. Ha en skön helg!

Rosenvante sa...

Antar att det är själva känslan att sitta och vänta på napp som är den viktiga och inte själva fångsten. Sommaren 2007 flyttade en uggla in på gubbens tomt i Östersund. Vi fick dagliga rapporter om vad som hände där. Just nu kommer jag inte ihåg vad det var för sort, men tydligen var det någon ovanlig. Garngömmorna vid mig ser likadana ut som dina, man kan aldrig få för mycket av den varan tydligen och aldrig har man det som man ska eller vill ha just då, konstigt eller hur. Dina blommor växer verkligen bra. Själv kommer vi att köpa allt, är lite för lat att hålla på med sådd. Men vi har växthus och där sätter vi tomater och i förra året hade vi små klänggurka också och det var kul.