tisdag 3 februari 2009

Sidensvans.

Lätet av den här mötte mig när jag var på väg hem idag.
De uppträder i stora flockar och deras läten kan man inte
ta misste på.Ringande läte har de.

Tror att jag är färdig med baskrar nu.Har blivit en del.
Nu blir det vantar och sockar.Har massor av garnrester
som väntar på att bli uppstickna.
Håller på att sticka ett par typ halvvantar med luva.
Svårt att förklara måste ses.
Funderar också på en halsduk eller sjal, har ett gammalt
garn som nog skulle passa.

kallt har det varit några dagar, men skönt att solen har
tittat fram.Man börjar längta till våren.
Må så gott.
Lilian

1 kommentar:

Lilla My sa...

Sidensvansar är så söta men här syns dom inte till ännu eller kanske dom finns här men jag har inte sett några. Är dom månne flyttfåglar? Sticka har jag också inspiration till men det blir såna där lappar till röda korsets filtar nu just. Köpte ett nystan sprickligt garn som jag ska sticka till yllesockar åt mig men vi får se när jag har tid att börja. Kul att sticka! Vi hörs